Ulciorul sfărâmat


Data și ora:
Gazdă:

Bulevardul Corneliu Coposu 2, Sibiu 550245, Romania

Despre

„Îmi place textul Ulciorul sfărâmat de foarte mult timp, cred că de când aveam 15 ani. Chiar dacă este un text foarte vechi scris de Kleist despre un sat, despre o zonă provincială, problemele abordate le putem vedea și azi în Europa. Europa este mare, are multe departamente, iar în fiecare departament, în fiecare regiune a continentului timpul merge în alt fel. În cadrul acestui spectacol, o temă importantă a fost să combin toate aceste regiuni într-o singură idee de Europa. Ăsta a fost și planul meu: să reunesc și să reînnoiesc aceste regiuni prin intermediul adaptării acestui text. Am decis să adaptez textul lui Kleist pentru România, pentru că încă de acum 3-4 ani am început să mă familiarizez cu comportamentul românesc și am ajuns să-l îndrăgesc. Există multe diferențe pe care le cunosc între comportamentul central european și cel din estul Europei, dar tocmai acest comportament românesc m-a convins să lucrez în această țară.

Kleist a creat, în Ulciorul sfărâmat, deci în secolul al XIX-lea, niște personaje universale, dar eu am încercat să le fac și mai moderne. În adaptarea textului pentru scena sibiană, am mai adăugat câteva personaje în plus, pentru că am vrut să creez un sat, folosindu-mă de cântece preluate din folclorul românesc, de care m-am îndrăgostit. Voi, ca români, aveți marea șansă de a trăi, în același timp, în trecut și în prezent. În Germania, acest lucru nu mai este posibil, pentru că național-socialismul a distrus această legătură. Nu mai avem folclor, nu mai avem trecut. Trecutul nostru este Kleist, este literatură. Nu mai avem dansuri, nu mai avem cântece, nu mai avem nimic. De aceea, chiar îmi plac toate manifestările tradiționale ale țării voastre. Mi-am dorit să combin un text complicat, însă important pentru literatura universală, cu acest folclor, să fac textul lui Kleist mai ușor de înțeles, mai amuzant, mai atractiv pentru publicul sibian, creând un fel de musical.

Cred că marea șansă a Europei este aceea că oamenii pot trăi împreună, dar să rămână ei înșiși, să fie, în același timp, de exemplu, și români, și europeni. Acest lucru este posibil, cât timp fiecare țară își menține o cultură specifică, cât timp România, de pildă, are un Maramureș și o Bucovina.” Armin Petras, regizor și dramaturg

„Ulciorul sfărâmat”, după Heinrich von Kleist
Coproducție secția română și secția germană TNRS
Concept spectacol și scenariu: Armin Petras

REGIA: Dominic Friedel
SCENOGRAFIA: Karoline Bierner și Alin Gavrilă
MUZICA ORIGINALĂ ȘI PRODUCȚIE MUZICALĂ: Vasile Șirli
TRADUCEREA: Silvana Prodan
ADAPTARE TEXT: Emőke Boldizsár și Claudia Maior; ASISTENT REGIE: Emőke Boldizsár
MANAGER PROIECT: Claudia Maior
Coregrafie dans contemporan: Adriana Bârză-Cârstea

DISTRIBUȚIE: Marius Turdeanu (Adam), Pali Vecsei (Licht), Fabiola Petri (Eve), Diana Văcaru – Lazăr (Marthe Rull – mama lui Eve), Florin Coșuleț (Ruprecht Tümpel), Simona Negrilă (Domnișoara Brgitte), Daniel Plier (Walter), Raluca Iani (Grete), Emőke Boldizsár (Liese), Cristina Juks (Femeia frumoasă), Dana Lăzărescu (mama lui Adam), Vlad Robaș (Leberecht), Adrian Matioc (Tümpel, tatăl lui Ruprecht), Eduard Pătrașcu (fratele Tümpel, unchiul lui Ruprecht), Viorel Rață (portărelul), Iustinian Turcu (fiul lui Adam), Rodica Mărgărit (bucătăreasa)

Cu participarea extraordinară a Ansamblului Folcloric Profesionist „Cindrelul - Junii Sibiului”
COREGRAFIE: Silvia Macrea
Instrumentiși: Gabriel Popescu (vioară), Nicușor Balea (taragot), Petre Vițelar (acordeon), Ciprian Oprea (contrabas)
Dansatori: Monica Maria Negrea, Maria Iulia Mutruc, Ileana Maria Bulz, Denisa Andreea Radu, Alina Georgiana Rînjeu, Adriana Maria Ioniță, Ilie Marian Marin, Silviu Florin Negrea, Ioan Bogdan Mutruc, Dragoș Constantin Boriga, George Sebastian Ștreng, Grigore Florin Bulz

Programul complet de spectacole și bilete onlilne, zero comsion, pe site-ul oficial al teatrului: www.tnrs.ro/program