Duplex expozițional: Bruno Maria Bradt: Monumental – Drawing inside and out


Data și ora:
Gazdă:

Strada Tribunei 6, Sibiu, Romania

Despre

Duplex expozițional: Bruno Maria Bradt: Monumental – Drawing inside and out
Locul de desfășurare: Palatul Brukenthal, Cabinetul de Cartografie, Piaţa Mare, Nr. 4, Sibiu
                                      Muzeul de Artă Contemporană, Str. Tribunei, Nr. 6
Perioada: 7.07 – 29.08.2021 
Vernisaj: Miercuri, 7 iulie, orele 13:00, grădina Palatului Brukenthal
Curatori: dr. Dana Roxana Hrib, Alexandra Gălăbuț
Partener: Festivalul Internațional de Teatru Sibiu
Acțiune co-finanțată de Primăria Municipiului Sibiu
 
Text oferit de curatori:
Arta lui Bruno Bradt și structura expozițiilor sale condensează întreaga istorie a desenului, dezvăluind (prin opțiunile compoziționale, cromatica și tematica lucrărilor) un artist ancorat în tendințele prezentului. Dar, dincolo de aceste aspecte, el rămâne fidel tradiției vechilor maeștri: desenul este academic, la cele mai înalte standarde, modelele sunt reale, conectate sub aspect sentimental și psihologic, figurativul este ilustrat cu realism fotografic.
Narațiunea care susține toate demersurile întâlnirii lui Bruno Bradt cu publicul, descrie propria sa experiență de viață, redată firesc, prin arta desenatorului echilibrat, sigur pe valențele sale, de la schițele de studiu la lucrări monumentale, a căror complexitate rezultă din realitatea imediată, fără a recurge la artificiu, conceptualizări forțate sau abstractizare. 
Subiectele lucrărilor sunt alese în funcție de interesul pentru lumea naturală. Astfel, artistul alege preponderent portretul realist, în care sentimentele firești sau contradictorii, imperfecțiunile, armonia sau izolarea devin atuuri; modelele sunt oameni reali, membri ai familiei, prieteni, persoane marginalizate social, artistul însuși ca personaj martor al diverselor scene sau momente în timp. Aspecte adeseori combătute, ignorate sau negate în cultura de masă, constituie imboldul libertății și creației sale artistice: oamenii lui Bruno Bradt sunt frumoși deoarece sunt bolnavi, bătrâni, inadaptați, dependenți, săraci, despărțiți, debusolați, uitați în sau dincolo de această viață.
De la simple lucrări monocrome, în creion grafic, la triptice și ansambluri cu dimensiuni monumentale, realizate în culori acrilice, pastel și guașă pe carton reciclat, remarcăm aspectele ce țin de vestimentație și atributele/obiectele persoanelor reprezentate (în maniera portretelor consacrate în Renaștere), evidențierea cromatică a detaliilor specifice, reluarea post-contemporană a temelor iconografice.
Atunci când desenează un obiect sau o figură umană, un artist experimentat acordă o importanță egală ariilor de compoziție din interiorul și exteriorul siluetei. Exteriorul este denumit spațiu negativ, iar Bruno Bradt îi conferă profunde valori filozofice prin schițarea estompată sau golirea de conținut grafic, lăsând loc pentru un dialog pe care omul mileniului trei este dator să îl reconsidere. Până atunci, artistul completează acest gol cu texte, poezii, rugăciuni, gânduri și idei venite în compensația golului din sufletul și gândirea semenilor săi.
Într-o societate contemporană cu expresie facială pe jumătate acoperită, segmentarea unor portrete, din creația lui Bruno Bradt, conferă actualitate volumetriei, amintindu-ne bucuria expresivității ne-ocultate. Ideile exprimate prin puterea personajelor sale sunt puse în valoare de un puternic contur intelectual, fundamentat pe curaj, dialog și empatie iar realismul abordării grafice ne amintește cum noi, oamenii, avem nevoie să conștientizăm viața ca o valoare comunitară, pentru a putea exista în continuare, tineri și bătrâni, bogați și săraci, pierduți și regăsiți, asemenea personajelor din portretele vechilor maeștri.