Traseul de Contur Glăjărie, Șaua Pleșcioarei, Vf. Mierea, Valea Doamnei, Balea Cascadă

About

PUNCTE: Glăjărie - Șaua Pleșcioarei – Vf. Mierea – Valea Doamnei – Bâlea Cascadă – Glăjărie

MARCAJ: triunghi roșu;

TIMP: 7 – 7 ½ ore.

Noul traseu, recent marcat, este destinat prioritar celor care, aflați la Glăjărie, doresc să cunoască, să vadă cele mai expresive forme de relief ale acestui masiv emblematic al Carpaților.

Va fi, pentru oricare drumeț, o panoplie de valori naturale în care diversitatea peisajului, a vegetației, hidrografia sunt exprimate pas cu pas, pe un parcurs agreabil.

Intrare în traseu este semnalată de o sageată indicatoare situată pe DN7C (Transfăgărășan) înainte de prima curbă „ac de păr” deasupra Glăjăriei. De aici poteca traversează râul, urmează spre stânga un drum de exploatare forestieră și atingem în urcuș ușor în circa 30 de minute Șaua Pleșcioarei.

Apoi poteca marcată se îndreaptă spre sud, ascendent prin pădure până în Vf. Mierea 1598 m. Sunt cca 3 ½ ore de la intrarea în traseu.

Privind spre sud, în stânga muchiei pe care ne aflăm o vedere panoramică asupra Culmii și spectaculoasei Văi a Doamnei iar puțin spre vest a sălbăticiei Văi Laita.

Coborâm din acest vârf, urmărim atent semnele marcajului, până în talvegul văii unde triunghiul roșu pe care am venit intersectează poteca marcată cruce roșie a traseului lui Bâlea Cascadă-Bâlea Lac (prin Valea Doamnei).

De acolo, îndreptându-se spre nord-est, trecem peste Muchia Bâlii, urmând marcajul cruce roșie, până în Valea Bâlii.

Coborând din creastă, serpentinele repezi ale potecii până întâlnim marcajul triunghi albastru, care urcă – sud, dreapta – spre Lacul Bâlea iar în stânga, nord – noi vom coborî, în maxim 10`, la Cabana Bâlea Cascadă.

După un meritat popas, urmăm – cca 2 km – în aval de la cabană, marcajul triunghi albastru, de pe marginea șosele până la Piatra Albă.

Un pilon cu săgeată ne indică de aici traseul care parcurge frumoasa pădure de foioase până în locul din care am plecat în această drumeție pe care v-o recomandăm.