Expozitia: Lacrimarium: Suspended Memories-Ada Muntean

Expozitia: Lacrimarium: Suspended Memories-Ada Muntean


Gazdă:


Strada Tribunei 6, Sibiu, Romania

Dates And Hours:

Vineri, 01 Noiembrie 2024 - Duminică, 22 Decembrie 2024
10:00 - 18:00

Despre

Lacrimarium: Suspended Memories

Artist: Ada Muntean

Locație: Muzeul de Artă Contemporană, strada Tribunei nr.6

Vernisaj: Vineri, 1 noiembrie 2024, ora 18:00

Perioada: 1.11 – 22.12.2024 (miercuri – duminică între orele 9:00 – 17:00)

Curatori: Alexandra Runcan, Alexandra Goșnescu

Expoziție inclusă în programul SCAF After Season 2024


Un nou proiect expozițional semnat de Artista Ada Muntean, se alătură programului SCAF (Sibiu Contemporary Art Festival) After Season. Vineri 1 noiembrie, de la ora 18:00, artista alături de curatoarele expoziției vă invită la Muzeul de Artă Contemporană situat pe strada Tribunei nr. 6, pentru a lua parte la vernisajul expoziției Lacrimarium: Suspended Memories.

Născută în 1987, Ada Muntean locuiește și lucrează în Cluj-Napoca, România.
Este absolventă a Universității de Artă și Design Cluj, cu o licență și un master în Arte Plastice, specializarea Grafică și un doctorat în Arte Vizuale, finalizat în 2019 la aceeași instituție.

Ada Muntean a câștigat și beneficiat de burse de schimb cultural la Institutul de Artă și Design din Birmingham (Marea Britanie), Academia de Arte Frumoase Jan Matejko din Cracovia (Polonia), Galeria de artă Peckham Platform din Londra și Galeria Plan B, Berlin.

Lucrările ei au fost prezentate în expoziții personale și în numeroase expoziții de grup. Activitatea sa cuprinde si proiecte curatoriale și se extinde și în zona jurnalismului cultural.

Proiectul Lacrimarium: Suspended Memories pornește ca idee de la semnificația artefactului cu același nume, lacrimarium. Acest tip de vas antic a fost întâlnit în civilizația elenistică, răspândit în Imperiul Roman, în cel Bizantin și în statele care s-au aflat în aria de influență a ortodoxei bizantine. Lacrimarium este un mic vas de teracotă sau, mai frecvent, de sticlă, găsit în mormintele romane și grecești târzii și care se presupune că ar fi reprezentat recipientul în care cei îndoliați își păstrau lacrimile. Acesta conținea parfumuri, unguenți, uleiuri sfinte (mir). Scopul acestui artefact era desigur simbolic.

Pornind de la funcția simbolică a acestui obiect, întregul spațiu expozițional cumulează metaforic scopul vasului, acela de păstrător al unor senzații, stări, amintiri, fragmente de realitate – ce se materializează sub forma unor lucrări bidimensionale și tridimensionale, creând un dialog estetic și conceptual in jurul identității și memoriei.

Expoziția prezintă compoziții realizate în tehnici mixte (preponderent grafice și fotografice), care sintetizează preocupări plastice dezvoltate pe parcursul ultimilor doi ani, cu o tendință experimentală în ce privește asocierea materialelor. Lacrimarium. Suspended Memories configurează spațiul expozițional ca un cadru de percepție și reflecție în ce privește trecerea timpului și cum influențează acest proces percepția asupra naturii fragile a existenței. Astfel, se realizează  o construcție imaginară despre parcursul existențial și mai apoi disoluția sa, cu scopul imersării privitorului într-o călătorie ciclică despre pierdere și regăsire.